Aangezien klantendienst een belangrijke motor is voor zakelijk succes, is het tijd voor bedrijven om te stoppen met het denken aan ondersteuning als een kostenplaats, en te beginnen met het herkennen van klantendienst voor wat het is: een kans die wacht om te gebeuren. Elke persoon of elk bedrijf zal zijn eigen definitie hebben van wat goede klantendienst betekent. Hoe u het ook definieert, deze vier beproefde klantendienstprincipes kunnen u helpen uw supportactiviteiten te transformeren en elke keer weer de beste klantendienst-ervaring te bieden. 1. KLANTEN TE ONDERSTEUNEN ALS EEN TEAM En train elke medewerker op uw helpdesksoftware, zodat ze in drukke tijden allemaal kunnen meedoen. Natuurlijk wilt u zeer technische zaken doorgeven aan de experts, maar iedereen moet kunnen helpen. Succesvolle startups kunnen u vertellen dat wanneer iedereen in de frontlinie zit, het makkelijker is om op één lijn te blijven met de klanten en het serviceniveau te handhaven als het druk is. 2. LUISTER NAAR KLANTEN (EN DEEL HUN FEEDBACK) Stimuleer servicemedewerkers om vragen te stellen bij de interactie met klanten. Hoe meer uw agenten weten over uw klanten en hun behoeften, des te meer zijn deze agenten een aanwinst voor zowel uw bedrijf als uw klanten. Uw klantendienstteam kan ook een geweldige bron van productinnovatie zijn. Sommige succesvolle startups laten het klantendienstteam op elke bedrijfsbijeenkomst feedback van klanten geven. 3. BIED EEN VRIENDELIJKE, PERSOONLIJKE SERVICE Of om de stille tijd te vullen wanneer ze accountinformatie moeten ophalen door klanten te vragen hoe het weer is of wie hun favoriete sportteams zijn – in principe alles wat een persoonlijk, vriendelijk gezicht toevoegt aan uw supportactiviteiten. 4. WEES EERLIJK OVER WAT JE NIET WEET. Bent u op zoek naar een klantendienst? Bekijk hieronder een aantal grote klantendiensten die u kunt bereiken: Scarlet klantendienst |