PrijsWanneer je een website laat maken, zal je merken dat er goedkope en dure websites bestaan. Een beetje zoals goedkope en dure wagens. Een website die minder dan €500 kost zal altijd gebaseerd zijn op een vast design. Wanneer je deze ook nog eens kan aanpassen met een Content Management Systeem zoals WordPress kan deze prijs stijgen naar €1000. WordPress is zeer makkelijk onder de knie te krijgen, zelfs voor beginners. WordPress is een standaard systeem waarmee 1/3 van alle websites gemaakt werd. Iedere professionele webdesigner kan een WordPress website aanpassen. Wat van pas kan komen als de relatie met jouw webdesigner fout afloopt. (belangrijk!) Ben je echter op zoek naar een ontwerp op maat, dan zal je merken dat de prijs stijgt naar €2500 en meer. Het ontwerp is immers op maat gemaakt. Dit ontwerp moet allereerst ontworpen worden in Photoshop of Adobe XD, om nadien gecodeerd en geïntegreerd te worden in een Content Management Systeem. Dat zijn allemaal zaken die niet moeten gedaan worden met een vooraf gekozen ontwerp waar je je op kan baseren. Een ontwerp op maat past altijd bij jouw onderneming. Teksten en foto’sKan je de teksten zélf aanleveren? Super! Indien je merkt dat je daar toch niet zo sterk in bent, kan je altijd een freelance copywriter inschakelen. Zorg dat jouw teksten overtuigen en je producten en diensten optimaal voorstellen. Deze zorgt voor wervelende teksten die aangenaam zijn om te lezen. Je website wordt een stuk aantrekkelijker wanneer hij verrijkt is met mooi en relevant beeldmateriaal. Probeer zoveel mogelijk fotomateriaal zelf aan te leveren. Unieke foto’s die je zelf gemaakt hebt, zijn authentiek en komen goed over. Een mooie, professionele stockfoto kan altijd aangekocht worden, maar ik zou dit zeker aanvullen met eigen fotomateriaal. Bespreek dit samen met jouw webdesign bedrijf. Reclame en marketingZet budget opzij om een professionele website te laten maken. Maar hou zeker nog budget over voor de promotie nadien. Je moet er namelijk voor zorgen dat de site dagelijks nieuwe bezoekers krijgt. Dat kan via verschillende online marketing kanalen zoals SEO, SEA, Google mijn bedrijf, … Maar ook via social media kanalen zoals Facebook, Linked, Pinterest, Intagram, enz… Let bij social media op dat je niet maanden aan een stuk tegen hetzelfde publiek aan het spreken bent. Jouw Facebook connecties zijn waarschijnlijk goede vrienden en kennissen. In principe kennen ze allemaal jouw business al. Het is de kunst om via goede advertenties nieuwe leads aan te spreken. |
https://www.deal-webdesign.be/website-laten-maken.html |