“Er zijn geen reizigers’: grote Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen in paniek Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen aarzelen op het punt van instorting als gevolg van de coronaviruspandemie waardoor vluchten praktisch leeg bleven. Op de vliegtuigradars bleef het heel rustig in de lucht! Zelfs met sterk verminderde kalenders verenigen vervoerders een deel van de rest van de vluchten, aangezien reizigers niet verschijnen. Een autoriteit van een belangrijke Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, die vroeg dat zij en hun vliegtuigen niet van elkaar zouden worden onderscheiden, tikte meer dan twaalf vluchten af die zich dinsdagochtend terugtrokken met minder dan tien reizigers klaar. In een paar gevallen werden de reizigers overschaduwd door piloten en stewards van luchtvaartmaatschappijen. ‘Er zijn geen reizigers’, zei de autoriteit, en merkte op dat de normale vlucht gewoon meer dan 20% vol was en dat dit cijfer constant bij de jongeren moet vallen. Maandag zei de Transportation Security Administration dat het 331.000 personen bij controleposten van de luchthaventerminal had gescreend. Dat was een daling van 86% ten opzichte van de desbetreffende maandag een jaar geleden, toen ambtenaren meer dan 2,4 miljoen personen screenden. Significante vliegtuigen stellen plannen op voor het geval ze residentiële vluchten moeten sluiten vanwege het ontbreken van luchtverkeersleiders of luchthaventerminals. ‘We hebben ontwerpen opgesteld voor het geval dat gebeurt’, zei de koerier. ‘Het is een wanhopige omstandigheid.’ Een autoriteit bij een andere belangrijke transporteur noemde het ‘oordeelkundig regelen van mogelijkheden’, aangezien welzijnsspecialisten opleiden voor sociale aangelegenheden bij meer dan tien personen. ‘We hebben geen plannen om willens en wetens te aarden, maar we zijn voorzichtig met overheidsactiviteiten … die ons ertoe zouden kunnen brengen het vliegtuig aan de grond te houden, bijvoorbeeld dat de Federal Aviation Administration controletorens of het luchtruim sluit of gouverneurs die om lucht vragen terminals worden gesloten, zei de persoon, die net als anderen sprak over de staat van geheimhouding om te kijken naar regelingen die niet open zijn gemaakt. The Wall Street Journal vermeldde dat administratiekantoren overwogen om te verzoeken om sluiting van in wezen alle reizigersvluchten binnen de VS. De krant zei dat president Donald Trump en zijn raadslieden aarzelen om een stopzetting onvolledig te regelen op grond van het feit dat reizigersvliegtuigen ook Amerikaanse post vervoeren en verplicht laden. De FAA, die de luchtvaartautoriteit het land geeft, weigerde op te merken of de organisatie erover nadacht om een shutdown aan te vragen. ‘We maken geen opmerkingen over de theorie’, zei FAA-vertegenwoordiger Ian Gregor. ‘De FAA concentreert zich op het welzijn en de veiligheid van haar personeel, terwijl ze doorgaat met het bieden van een beschermd luchtvervoerskader.’ De torens van de luchthaventerminals op Chicago’s Midway International Airport en McCarran International Airport in Las Vegas bleven dinsdag gesloten, bijna zeven dagen na sluitingstijd, aangezien enkele vertegenwoordigers positief probeerden voor het nieuwe coronavirus. FAA-arbeiders op acht verschillende kantoren hebben ook positief geprobeerd. De autoriteiten van de organisatie hebben meer dan eens geweigerd om de kans op beëindiging van de lokale vliegreizen uit te sluiten, terwijl ze zeiden dat een dergelijke sluiting niet ophield. President Donald Trump zei maandag dat hij niet dacht aan nieuwe reisbeperkingen. ‘Ze dachten dat we verboden in de Verenigde Staten zouden opnemen. Dat hebben we niet gedaan ‘, zei hij tijdens een voorbereiding in het Witte Huis. ‘Dat hebben we niet. Idealiter lost dat zichzelf op. ‘ De vliegtuigen en hun werknemersorganisaties voeren campagne voor Washington om hulp. Een voorstel van de Republikeinen van de Senaat zou 50 miljard dollar aan bijstand vooraf en nog eens 8 miljard dollar aan vrachtdragers geven, maar de vliegtuigen verklaren dat ze geldprijzen nodig hebben om een strategische afstand te bewaren van bezuinigingen in een industrie die ongeveer 750.000 individuen gebruikt. House Democrats stellen 40 miljard dollar voor aan vliegtuigen en uitzendkrachten om de lonen en voordelen voor arbeiders veilig te stellen. Democraten zouden regelingen treffen om te onthouden dat vliegtuigen worden geadviseerd om de koolstofuitstoot tegen 2050 te halveren en de afgevaardigden van de arbeidersgilde op hun bladen op te nemen. Merkbare huisrepublikeinen vernietigden het voorstel snel. Amerikaanse vliegtuigen hebben zojuist de overgrote meerderheid van hun wereldwijde vluchten geschrapt en hebben ontwerpen aangekondigd om de administratie binnen de Verenigde Staten in april tot 40% te verminderen. Die intensief georganiseerde reducties in de administratie lijken op het ogenblik zielig idealistisch, gezien het aantal individuen dat blijft vliegen. Meer dan 8.300 Amerikaanse vluchten zijn dinsdag geschrapt, zoals aangegeven door de hulp van FlightAware. Af en toe fuseerden vervoerders vluchten om zich te onthouden van lege vliegtuigen. Joined Airlines daalde 51% van zijn vluchten, American daalde 46% van zijn kalender en Delta weigerde 39%, volgens FlightAware. Zuidwest daalde met 15%. Eind 8 maart heeft TSA meer dan 2 miljoen ontdekkingsreizigers gescreend, maar het aantal is consequent afgenomen vanaf dat punt
|
https://flight-tracking.org/ |